יצרנית האופנועים האמריקאית זירו היא כנראה הדבר הקרוב ביותר לטסלה מבחינת ההיסטוריה שלה בכל הנוגע לתחום האופנועים החשמליים. פעילותה של זירו היא בתחום האופנועים החשמליים והיא נחשבת יצרן מוביל בתחום זה, אם כי במשרדי היצרנית כנראה יכולים לחלום היכולות הטכנולוגיות של טסלה או על היח"צ של החברה, בהתחשב בכך שכיום, אופנועים חשמליים מגיעים לא מגיעים עדיין לטווחים אפילו של 300 ק"מ (להרחבה בנושא הטווחים, מוזמנים לקרוא את המדריך לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג).
יחד עם זאת, אופנוע חשמלי הוא פתרון נהדר לנסיעות עירוניות ובין עירוניות קצרות, וחוויה כיפית ומיוחדת בפני עצמה בהשוואה לאופנוע בנזין. זירו נמצאת בחוד החנית של תחום זה, וכעת מושק בארץ רשמית גם ה-SR/S, גרסאת הספורט-תיור של דגם ה-SR של החברה, השקה באיחור לא אופנתי של שנה וחצי לאחר הצגתו בעולם, אך ייתכן ויש קשר לתהליך החלפת היבואן של החברה בארץ.
ה-SR/S הוא כאמור אופנוע תיור ספורטיבי על בסיס הסוללה העוצמתית של זירו. תנוחת הרכיבה היא ספורטיבית למחצה, או תיור למחצה (תלוי מאיזה צד אתם מסתכלים על זה) ובמסגרתה מבצע הרוכב כיפוף כל כלפי הכידון – לא קיצוני כמו אופנוע ספורטיבי, לא זקוף כמו אופנוע נייקד, וכמובן שעם מיגון רוח אשר מאפשר רכיבה נוחה יותר במהירויות גבוהות. ההספק עומד על 114 כ"ס, וגודל הסוללה הוא 14.4 קוט"ש של חברת ZF. למרות העוצמה של המנוע ולמרות היותו אופנוע תיור, הזירו SR/S מציע טווח של 260 ק"מ ברכיבה עירונית לדברי היצרנית (אתם באמת רואים את עצמכם מבצעים סידורים בלב תל אביב עם אופנוע תיור?) או 175 ק"מ ברכיבה משולבת. הימור שלנו – בנסיעות אליהן כביכול מיועד אופנוע תיור – הזירו SR/S יגיע לטווח דומה לטווח המשולב המוצהר וייתכן, למרבה הצער, שמתחת לכך.
האחריות שניתנת לסוללה היא ל-5 שנים, והאופנוע – שמגיע ארצה רק בגרסאת הפרימיום הבכירה שלו – מגיע עם מחממי ידיים מקוריים, טעינה מלאה של שעתיים וחצי, ארבעה מצבי רכיבה שונים, מסך TFT בגודל 5 אינץ', ובתוספת תשלום – תוכלו לקבל מטען ביתי מהיר שיאפשר טעינה מלאה של הסוללה בתוך כשעה וחצי. מחירו של הדגם יעמוד על כ-94,990 ש"ח לפני אגרות ותוספות.
גם רוכבי אופנועים וקטנועים חשמליים מוזמנים לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי